• « | Home | »

    Slankekur kostplan

    Af Janno d.16/06/2011

    Finder du tiden rigtig til at komme af med nogle af de overflødige kilo? Har du det sådan at du virkelig ønsker at finde en hurtig slankekur kostplan der virker?
    Jeg ved godt at du ikke rigtigt ønsker at høre det her, men det der virker er en livsstilsomlægning. Du skal holde op med at fylde dig med fødevarer der feder, starte med at dyrke motion og i det hele taget sige nej til mange af de ting du elsker i dag.

    Den gode nyhed er dog, at du med tiden vil kunne komme til at elske din nye livsstil, mindst lige så meget, hvis ikke en hel del mere. Det kræver en stærk vilje og en plan at tabe sig, og det jeg kunne forestille mig ville være godt for dig, er en decideret slankekur kostplan, og senere en sund og nærende kostplan.

    Hvad kan en god slankekur kostplan?

    En god slankekur kostplan til vægttab er en rigtig god ide, hvis den vel at mærke er nem at forstå og holde sig til. Hvis kostplanen er for indviklet, er risikoen for at du falder i og ikke overholder den, langt større.

    Ultra kort kan det siges at en kost plan skal give dig sund, nærende og enkel kost der indeholder færre kalorier end din krop forbrænder. På den måde begynder kroppen automatisk at forbrænde fedt i stedet, og du kan ikke undgå at begynde at tabe dig. Hvis du samtidigt holder dig til din slankekur kostplan er du garanteret succes.

    De fleste normale mennesker som har brug for at slanke sig, forbrænder et sted omkring 1700-2200 kalorier dagligt, og med en slankekur kostplan beregnet til at indeholde ca. 14-1500 kalorier dagligt er grunden til et forholdsvist hurtigt vægttab lagt.
    Sådan en kostplan bør kombinere grønt, frugt, kød, fisk og groft brød. Det vil sikre en varieret, vitaminrig kost og kombineret med en smule daglig motion vil du hurtigt komme i gang med at tabe dig. Ikke at dette betyder at det her er en hurtig slankekur, for det er det ikke, men hvis du ændrer dine vaner og holder dig til en god slankekur kostplan vil det virke i det lange løb.

    Du skal huske at det ikke er en god ide at gå på vægten hver dag, fordi de fleste menneskers vægttab kommer ikke dagligt, men mere sådan i ryk, og daglig indvejning med 2-3 på hinanden følgende dage uden vægttab er en stor trussel imod din motivation, hvorimod en enkel uge hvor der stort set intet er sket, efterfulgt af et medium til mindre vægttab i den efterfølgende uge, trods alt stadig er fremskridt, og knapt så demotiverende.

    Inddel dit kalorieindtag i mange små portioner, og spis mindst hver anden time fra du vågner om morgenen, og indtil senest kl. 20 om aftenen hvis det er fysisk muligt.
    Det er ikke befordrende for en slankekur at spise lige inden sengetid, da kroppen ved søvn skruer voldsomt ned for alle de funktioner der skal nedbryde føden, og den føde du stadig har i maven vil have en tendens til at sætte sig som fedt i stedet.

    En sidste kommentar inden jeg ønsker dig held og lykke med din slankekur er at jeg vil opfordre dig til at søge flere kilder, indtil du finder en troværdig slankekur kostplan du kan og vil følge.
    Held og lykke med dit kommende vægttab og deraf følgende sundere liv.

    Emner: Vægttab | No Comments »

    Kommentarer